Inițial am încercat să accesez amazon.at, dar am văzut că nu există. Apoi am intrat pe aplicația de mobil și am selectat magazinul din Germania, dar interfața aplicației în engleză. Prima dată am căutat produse de la Columbia, mai exact o pereche de papuci mai de oraș și semi-drumeții. În România i-am găsit la un preț bun pe website-ul celor de la dockyard.ro, pe amazon i-am găsit la același preț. Apoi am căutat un telefon bun, cu baterie mai mare și dual sim, ca să nu mă car cu telefoane după mine dacă îmi iau număr de Austria; am comparat un OnePlus13 cu un Pixel 9 Pro și tot așa. Până la urmă mi-am amintit ca iPhone-ul meu are esim și uite așa am rezolvat problema. Le-am cerut celor de la birou să-mi facă rost de un esim și mă descurc eu de acolo. Într-un final am comandat două Lego pentru Sebi. Am plătit și transportul ca să-mi vină în ziua în care am vrut eu. Comanda am dat-o luni și a ajuns la mine joi. Un coleg a văzut pachetul în holul clădirii și mi l-a adus sus. Sunt încă șocat că aici nu se pune problema furtului din holul clădirii.

Despre amazon am concluzionat că se navighează destul de greu (comparativ cu emag), rezultatele unor căutări nu sunt tocmai relevante. Amazon nu încurajează explorarea site-ului, cred că trebuie să știi exact ce cauți. E foarte greu să compari două produse; am încercat cu două telefoane și nu îmi aduc aminte să fi reușit să le pun unul lângă celălalt.

Timpul petrecut pe amazon.de și în Austria îmi confirmă că aici nu există vasta diversitate de pe piața din România. Aici nu cred că se încurajează impulsive buying.